четвер, 8 лютого 2018 р.

Відкритий урок з природознавства:Птахи  навесні. Повернення перелітних  птахів.Пора гніздування.








Мета: -розширити та поглибити знання учнів про світ птахів;
- вчити дітей вдумливо, дбайливо ставитися до навколишнього середовища, замислюватися
над наслідками своїх дій;
- уточнити знання учнів про розмаїття перелітних птахів та їх весняні турботи;
- розвивати  спостережливість , допитливість, пам”ять , мислення ;
- формувати природознавчу компетентність (навчально-пізнавальну та природо-охоронну);
-виховувати любов до природи, бажання оберігати птахів.
Вид уроку: урок – презентація.
                                                                     Хід уроку
І. Організаційна частина
Продзвенів уже дзвінок,
Він покликав на урок.
Тож і ми часу не гаймо,
Урок «Природознавство» розпочинаймо!
- Я сподіваюсь, що ви будете сьогодні на уроці: активними, уважними, розумними.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.Відгадування загадки про весну
Привітанням журавля
Я пробуджую поля,
Небеса і ручаї
Та розквітчую гаї
І усякий мене зна…
Відгадали? Я - Весна.
 2. Фронтальне опитування
- Які метелики з`являються коли ще довкола лежить сніг? (Кропив`янка).
- Який метелик жовтого кольору? (Лимонниця).
- Яких метеликів вважають найгарнішими в наших краях? (Павине око,
Жалібниця, Адмірал).
- Які ще комахи прокидаються ранньою весною? (Мухи).
- Де вони ховаються на зиму? (Між віконними рамами, у будинках)
- Хто з комах прокидається в лісі з настанням весни? (Мурашки).
- Коли у мурашок з`являються перші личинки? (На початку травня).
- Чия сім`я вся гине восени? (Джмелина).
- Де утворюють нові сім`ї молоді самки? (В тріщинах, старих норах)
III. Повідомлення теми та мети уроку
Тема нашого уроку – Птахи навесні. Повернення перелітних птахів. Пора гніздування.
Завдання уроку:
1) Розширити та поглибити знання про світ птахів ;
2) Закріпити знання про те, яких тварин називають птахами;
3) Дізнатися, із якими змінами пов'язане повернення перелітних
птахів;
- Чи відбуваються зміни в житті птахів навесні? Які саме ?Чому ?
- Відповіді на ці запитання отримаємо, працюючи на уроці.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Бесіда
- Діти, давайте з вами пригадаємо, яких тварин називають птахами?( Птахи -
це тварини, тіло яких укрите пір'ям ).
- На які групи поділяють всіх птахів? (зимуючі, перелітні)
- Щоб дізнатися,про яких саме птахів ітиме мова, вам потрібно уважно
послухати та відгадати загадки.
2. Робота над загадками
1. Маленька, чорненька, співає, щебече,
Під стріхою з глини зліпила гніздечко,
Роздвоєний хвостик, як ножички, має.
Що це за пташина? Хто пташку цю знає? (ластівка)
2. У долині цілий день
Він співа дзвінких пісень.
Як верба і як калина,
Птах цей — символ України.
Тішить піснею людей
Гарна пташка — …( соловей)
3. Він мостить гнізда на дахах,
У теплий край літа далеко.
Як зветься той цікавий птах?
Ну скажіть хутчіш? (лелека)
4. Я перший приношу весну
Буджу все від зимового сну.
Співаю я під вікном
Люди називають мене…( шпак)
5. Ти відгадай мою загадку,
Вгорі тремтить сіренька цятка‚
Й пісні співає голосні.
Та жаль‚ що тільки навесні.
Ну називай же без відмовок,
Що ця пташка...(  жайворонок)
3.Робота за підручником (с.100-102)
4.Фізкультхвилинка. (з музичним супроводом)
5.Робота за фотографіями птахів(наочність – картки)
6.Перегляд презентації «Птахи навесні. Гніздування птахів.»
7.Продовження роботи за підручником (с.102-105).
V.Закріплення й систематизація знань учнів
1.Робота в зошитах з друкованою основою(с.30)
2.Декламування учнями віршів про птахів та презентація малюнків "Перелітні птахи".
3.Робота з наочним матеріалом (муляжі, макети птахів, плакат-таблиця "Гнізда птахів "
VІ. Підсумок уроку
1. Бесіда
- Наш урок добігає до кінця.
- Яких тварин називають птахами? (Птахи - це тварини, тіло яких укрите
пір'ям ).
- Яких ви запам’ятали перелітних птахів?
- З якими змінами у природі пов'язане повернення птахів?
- Чому різні птахи прилітають у неоднаковий час?
2.Декламування ученицею вірша.
VII. Домашнє завдання
с. 100-105 – прочитати, дати відповіді на запитання.

Немає коментарів:

Дописати коментар