неділя, 16 грудня 2018 р.

Урок толерантності або вчимося співчувати, 3 клас

Цілі: дати поняття про толерантність; виховувати співчуття; сприяти створенню позитивної емоційної атмосфери в класі.
Обладнання: м'яч; аркуші паперу за кількістю учнів; картки з недописаними пропозиціями:
- Якщо у мене буде одне іншої національності, який не погоджується зі мною, то я...
- Якщо я побачу хворого старого людини, то...
- Коли до мене звернуться з проханням дати пораду у важку хвилину, то я...
- Якщо б я був чарівником, то...
Оформлення: написати на дошці список людських якостей:
1. Терпіння.
2. Почуття гумору.
3. Чуйність.
4. Вміння довіряти людям.
5. Вміння володіти собою.
6. Доброзичливість.
7. Уміння не засуджувати інших.
8. Уміння слухати.
9. Допитливість.
10. Здатність до співпереживання.

План класного години

I. Вступне слово.
II. Бесіда «Що таке толерантність?».
III. Вправи на розвиток толерантності.
1. «Оплески».
2. «На якого казкового героя я схожий».
3. «Це здорово!»
4. «Хто похвалить себе краще всіх, або Пам'ятка на чорний день».
IV. Підведення підсумків.

Хід класного години

I. Вступне слово

Класний керівник. Уявіть собі, що ваш друг отримав погану оцінку і дуже засмутився з-за цього. Як ви поступите в такій ситуації? (Будемо заспокоювати, втішати.) Іншими словами, ви будете співчувати своєму другові.
- А чому ви будете співчувати своєму другові? (Тому що ми друзі.)
- А якщо ви побачите дитини, який плаче через те, що впав і поранився, будете йому співчувати? (Так.)
Так, я теж буду їм співчувати. Наприклад, я завжди співчуваю бездомним тваринам, мені їх дуже шкода, тому я ніколи їх не ображаю. Сподіваюся, ви теж ніколи не ображаєте бездомних тварин. Чи Не так? Тема нашої бесіди звучить так: «Урок толерантності, або Вчимося співчувати».

II. Бесіда «Що таке толерантність?»

Класний керівник. Отже, ми з вами з'ясували, що співчувати - значить співпереживати, розуміти почуття й думки іншої людини. Є слово дуже близьке за значенням, - це слово «толерантність». Але поняття «толерантність» більш широке. Воно означає спроможність, вміння терпіти, миритися з чужою думкою, бути поблажливим до вчинків інших людей.
- Як ви розумієте вислів «вміти терпіти, миритися з чужою думкою»? (Слухати і поважати думку інших людей.)
Правильно, бути толерантним - означає визнавати, що у кожної людини є право на власну думку. Уявіть собі таку ситуацію: два друга, Саша і Коля, розмовляючи про своїх домашніх тварин, починають сперечатися і сваритися, бо Саші подобаються собаки і він вважає їх самими розумними створіннями, а Колі подобаються кішки, він вважає їх найкращими тваринами у світі. Хлопчики посварилися і більше не розмовляють.
- Як ви думаєте, з-за чого виникла суперечка? (Із-за нерозуміння.)
- Хто з хлопчиків прав? (Ніхто.)
- Чому хлопчики повинні навчитися? (Приймати чужу думку.)
Хлопці, всі ми різні люди, у нас у всіх різні смаки, звички, різні таланти. Хтось любить тварин, комусь подобаються машини, хтось любить читати, а хто-то відмінно грає у футбол, комусь подобається малювати, а комусь-танцювати і т. д. І це не означає, що хтось з нас гірше або краще, розумніше чи дурніший. Кожен з нас унікальний і неповторний, тому ми повинні цінувати і поважати один одного, тобто бути толерантними.
Подивіться на дошку, виберіть із запропонованих ті риси, якими, на вашу думку, має толерантна людина. (Відповіді дітей.)
- Хто назве інші риси толерантної людини?
(Учні висловлюються.)
Отже, співчуття, доброзичливість, терпіння - всі ці якості дуже важливі, адже без них ми не можемо жити у мирі та злагоді. Кожен з нас повинен розвивати в собі ці якості.
- Стародавня прислів'я говорить: «Співчуття править світом». Підходить вона до теми нашого уроку? Чому?
(Діти висловлюються.)

III. Вправи на розвиток толерантності

Класний керівник. Зараз ми з вами пограємо, покращувати настрій собі та іншим.
1. «Оплески»
Попрошу встати тих, хто вміє:
• кататися на роликах;
• вишивати;
• складати вірші;
• грати в футбол;
• танцювати;
• плавати і т. д.
(Інші учні аплодують.)
2. «На якого казкового героя я схожий»
Я буду по черзі кидати м'яч кожному з вас, а ви повинні кинути м'яч назад мені і назвати ім'я казкового героя, на якого ви хочете бути схожим.
3. «Це здорово!»
Зараз хто-небудь з вас вийде і скаже про будь-своєму вмінні чи таланті, наприклад «Я вмію танцювати», «Я вмію стрибати через калюжі», «Я вмію розповідати страшилки». У відповідь всі повинні хором відповідати «Це здорово!» і одночасно піднімати вгору великий палець.
(Для виконання вправи можна попросити учнів встати в коло.)
4. «Хто похвалить себе краще всіх, або Пам'ятка на чорний день»
У кожного з нас трапляються напади «кислого» настрої, коли здається, що у тебе нічого не виходить. У такі моменти ми забуваємо всі власні досягнення, свої унікальні і неповторні здібності. Адже кожному з нас є чим пишатися. Чи Не так?
Я пропоную вам скласти пам'ятку «Мої найкращі риси», в яку ви напишете свої найкращі якості, вміння і таланти.

IV. Підведення підсумків

Класний керівник. Зараз ми з вами підведемо підсумки і зробимо це за допомогою гри. Будемо кидати один одному м'яч, називаючи якості і особливості поведінки толерантної людини. Давайте постараємося не повторювати вже названі характеристики.
(Проведення гри.)
А зараз я вам роздам картки, ваше завдання - закінчити пропозиції.
(Діти виконують завдання письмово, здають роботу вчителю.)

Немає коментарів:

Дописати коментар