середа, 26 серпня 2020 р.

 

Ігри для першокласників

За матеріалами освітнього проєкту На урок

Добірка ігрових прийомів, які можна використати під час третього тижня навчання для створення дружнього середовища у класі, формування доброзичливого і толерантного ставлення до людей.

Як відомо, авторський колектив під керівництвом Р. Б. Шияна на допомогу вчителям-новаторам розробив до кожного навчального тижня НУШ Модельну навчальну програму для першого класу та навчально-методичні матеріали. А освітній проект «На Урок» пропонує добірку ігрових прийомів, які можуть стати цікавим доповненням до неї. Оскільки третій тиждень НУШ, як зазначено у документі, має назву «Мої друзі», ці вправи та ігри мають допомогти першокласникам розібратися, хто такий друг, які існують правила дружньої поведінки і якими є принципи дбайливого ставлення до тварин.


Ігри, які допоможуть створити у класі дружнє середовище

«Ім’я-асоціація»

Пропонована гра дозволить дітям навчитися визначати важливі риси-характеристики оточуючих, коректно формулювати свої твердження, розглядати осіб, предмети, події та явища з різних точок зору, аналізувати і сприймати різні характеристики. Дітям у класі вона допоможе краще пізнати одне одного.

Завдання може бути пов’язане з однією темою – задайте її: наприклад, рослини, квіти, явища природи. Ускладнений варіант гри – попросіть дитину пояснити свою асоціацію: «Маша – це дощик, бо вона часто сумує».

Орієнтовний час: 5–7 хв.

Хід гри:

І варіант

Діти разом з учителем сідають колом. Кожен по черзі називає своє ім’я і слово, з яким воно асоціюється. Тут важливо одразу визначити, асоціація пов’язана із самим іменем чи особою, яка його має; мова йде про звучання імені чи про конкретну дитину. Учителеві варто почати, щоб задати тон гри, показати можливі варіанти. Такий варіант покаже, які власні риси дитина вважає найважливішими.

ІІ варіант

Діти разом з учителем сідають колом. Кожен по черзі називає ім’я однокласника, якого хоче схарактеризувати, і слово-асоціацію. Учитель, починаючи, демонструє, яким чином можна підкреслити певні риси особистості, як бути коректним, обережним і в той же час влучним та цікавим.

«Най-най…»

Орієнтовний час: 10 – 15 хв.

Хід гри:

Діти об’єднуються в групи по 4 – 5 осіб і отримують 7 – 10 хвилин для спілкування. Учні мають розказати в групі про себе, а потім усі разом визначити, хто є найкращим у певній категорії – найкращий гравець у футбол, найкращий декламатор, найкращий помічник. По закінченню часу діти повинні розказати про свою групу, назвавши всіх її членів і відповідно схарактеризувавши.

«Розкажи і покажи»

Орієнтовний час: 5 – 7 хв.

Хід гри:

Школярів об’єднують у пари і надають 3 – 5 хвилин для спілкування. Діти мають розказати одне одному про себе так, щоб потім товариш міг легко іншим розповісти про нього і показати пантомімою визначальні риси. Така гра дає можливість дітям краще познайомитися, дізнатися більше один про одного, навчитися презентувати себе, а також візуалізувати асоціації.

Завдання, які допоможуть учням презентувати своїх друзів

Груповий малюнок

Орієнтовний час: 20 – 30 хв.

Хід виконання:

Діти отримують завдання намалювати домашню тваринку, яку вони мають або мріють мати вдома.  Але так, щоб на тому ж аркуші інші могли розташувати своїх улюбленців. Кожна дитина отримує аркуш і малює на ньому, а потім передає іншій дитині. Таким чином діти обмінюються малюнками, додають своїх друзів або певні деталі, якщо мають бажання. По закінченню роботи можна запропонувати дітям обговорити, за що вони люблять своїх домашніх тварин, як доглядають їх, чим годують тощо.

Плакат зі світлинами

Орієнтовний час: 20 – 30 хв.

Хід виконання:

Варіант І.

Запропонуйте учням оформити плакат або стенд зі світлинами, на яких вони зображені зі своїми товаришами. Або принести окремі світлини, а потім прикріпити їх до стіни з коментарями: хто цей друг, як ви познайомилися, чому саме його ти вважаєш своїм другом, за що ти його цінуєш. Це не обов’язково мають бути  однокласники, але якщо серед представлених людей не буде дітей із класу, треба звернути увагу на те, чому так сталося.

Варіант ІІ.

Запропонуйте дітям принести свої світлини з домашніми улюбленцями - собаками, кішками, папужками тощо. Можна розташувати ці зображення на окремих аркушах А4, додавши коментарі: ім’я, вік, звички… Потім з цих фото зібрати цілий стенд, залишивши місце для того, щоб за необхідності додати нові. Розташовуючи фотографії, діти коментуватимуть свої плакатики, розповідатимуть цікаві й веселі історії, обговорюватимуть, що спільного в їхніх улюбленців тощо.

Немає коментарів:

Дописати коментар